Tekstschrijven.

Creatief.

Schrijven is scheppen.

Idee, conceptie en dan een goed verhaal. Wat jij bedoelt, moeten je lezers effenaf voelen. Tone of voice, stijl, emotie, spirit. Die zijn anders bij een nieuwsbrief dan bij vacatures, variëren van uitnodiging tot webpagina, van brochure tot artikel of persbericht, van (direct) mailing tot liefdesbrief.

Inspiratie, waar ben je?

Uitstekend taalgebruik is cruciaal, allicht. Maar hoe gezwind schiet jouw pen uit de startblokken? Herkauw jij je woorden zolang tot ze smakeloos op je tong liggen? Negeer het naakte scherm dat je blijft aangapen. Wat jij zoekt, is inspiratie.

Interviewen.

Klantengetuigenissen, en meer van dat.

De waarde van een interview.

Klantengetuigenissen, interviews met je leveranciers, enquêtes, gesprekken met je personeel. Of meer van dat. Iemand moet de verhalen ergens halen. En of je die nu op je website zet, in een brochure verwerkt of er een blog mee vult, ze doen wèl wat je  wil: vertrouwen creëren, nieuw bloed overtuigen en je DNA delen met de rest van de (virtuele) wereld. 

Niet je ding?

Misschien schrijf je goed, maar ligt het interviewen je niet. Of laten mensen bij jou meteen het achterste van hun tong zien, maar krijg je hun verhaal niet op papier. Dat kan. Daarom doe ik dat voor jou. 

Copywriting.

Overtuigen.

Zie, ginds komt de boodschap.

Wie goed schrijft, wordt gelezen. Dus verras je je doelgroep het liefst met gekruide teksten. Een foutloze boodschap in een fraai kleed. Je wil prikkelen, beroeren en productieve reacties uitlokken. Maar wat als het je ontbreekt aan een potente pen? Of als de tijd je op de hielen zit? 

Soigneer je lezers.

Ze zijn een veeleisend volkje. Sabbelen het liefst op spitante teksten die je hen schoon geschaafd serveert. Bij geschreven communicatie moet je je publiek in het nekvel pakken. Nieuws garanderen dat doet bewegen. Anders stranden jij en je verhaal stante pede in het vergeethoekje.  (Creatieve) taaldroogte? Awel, dan klik je hier

Eindredactie.

Verfraaien.

Hou je publiek geboeid. 

Je hebt een tekst gefabriceerd. Maar op 't scherm leest hij toch niet helemaal zoals hij - welluidend - klonk in je hoofd. Geef 'm uit handen. Ik neem je tekst minutieus onder de loep en blaas er beter leven in. Knip spel- en taalfouten eruit en kortwiek te lange zinnen. Saai en dubbel woordgebruik: ha, nee. Weg met foute zinsconstructies, idem dito voor verloren spaties, komma's en consorten. Zo'n facelift levert je een consistent stuk en geboeide lezers op. 


Ben je overtuigd van je innemende schrijfstijl, maar iets minder van je spellingknobbel? Dan heb je genoeg aan tekstcorrectie

Tekstcorrectie.

Helemaal zjust!

Een piekfijn taalgebruik bekoort.

Je lezers linken instinctief de inhoud van je tekst aan de manier waarop je 'm brengt. Een knoert van een spelfout heeft het effect van een stevige rechtse. Verdwenen spaties en doelloze leestekens: liefst niet, als je graag een verpletterende (eerste) indruk maakt.

Consistent.

Bespaar jezelf de tête-à-têtes met woordenboek en taalgids. Ik polijst je teksten, waak over zuiver woordgebruik, correcte grammatica en overall consistentie. Van de inhoud en de stijl blijf ik netjes af. Tenzij je het vraagt, natuurlijk. Lees dan even voort bij eindredactie.